Menu

Oplatí sa e-shopu poskytovať službu-doručenie zdarma?

Z hľadiska financií, rozpočtu a ziskov z e-shopu, respektíve internetovej predajne je častokrát vhodné zvážiť, či sa oplatí poskytovať služby doručenia tovaru zdarma, alebo si naopak za donášku pekne zaúčtovať. V prvom prípade rastie tendencia záujmu potenciálnych zákazníkov práve o vaše služby a takisto úvaha objednať si viac kusov tovaru z dôvodu výhodnej prepravy, druhý prípad  zasa poskytuje efektívne nahradenie „škody“ vynaloženej za poštovné. Ako alebo skôr podľa čoho sa teda rozhodnúť, ktorú cestu zvoliť, aby bola pre vás výhodná?
K odpovedi je potrebná detailnejšia analýza a takisto individuálny pohľad, ktorý sa môže líšiť na základe konkrétnych e-shopov, ich zákazníkov, ziskov apod. Vo všeobecnosti je vhodné zvážiť:Nakupovanie cez mobil, oblečenie.jpg

  • Koľko vás takéto zasielanie vyjde, aké ceny alebo spôsoby prepravy poskytuje konkurencia a tiež finančný status vašej predajne.

Faktorom je tiež fakt, na akú cieľovú skupinu ste zameraní.
Konkrétnejšie je vhodné poznať ju bližšie. Už len z dôvodu približnej geografickej polohy, ale tiež veku, priemerného vzdelania a spoločenskej vrstvy, … niektoré typy ľudí s platením za prepravu nemajú problém v takej miere ako iní a u inej kategórie je zasa bezplatná preprava tým pravým orechovým, chcú totiž ušetriť každé euro.
Môžete si bezplatné zasielanie dovoliť?Ruka a počítač.jpg
Táto otázka je zrejme v tomto prípade prioritou číslo jedna. Nízke alebo žiadne poštovné môže mať na vaše finančné obraty rázny dopad. Síce to vyznie nekonkrétne, ale skrátka je vhodné, aby ste našli zlatú strednú cestu. Uspokojiť zákazníkov, ale zároveň zostať v požadovaných príjmoch.
Ako prepravu rieši vaša konkurencia?
E-shopy väčšinou poskytujú hneď niekoľko foriem doručenia ako aj výber cca z dvoch kuriérskych služieb. Takisto napríklad zásielkovňu a doručenie na najbližšiu pobočku, pričom táto cenovo výhodnejšia cesta sa stáva u zákazníkov v poslednej dobe stále populárnejšia.